دستگاه برش پارچه

  • خانه
  • /
  • دستگاه برش پارچه

دستگاه برش پارچه یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که برای بریدن پارچه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت دیاموند کاتر ارائه دهنده برترین انواع دستگاه برش پارچه از قبیل دستگاه برش پارچه با لیزر می باشد.

برش پارچه مهمترین مرحله در تولید پوشاک است. با برش کلی کاملاً متفاوت است.

این اصطلاح، برش پارچه فقط برای فناوری ساخت لباس کاربرد دارد.

کیفیت لباس به برش دقیق پارچه بستگی دارد. علاوه بر این، اتلاف پارچه به برش دقیق پارچه نیز بستگی دارد. برای فرآیند برش پارچه، انواع مختلفی از دستگاه های برش پارچه استفاده می شود.

قیمت دستگاه برش لیزری پارچه

قیمت این نوع دستگاه ها به فاکتور های متعددی بستگی دارد. یکی از این موارد کیفیت و برند دستگاه می باشد.

هر چه دستگاه برش از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و تکنولوژی ها و مزیت های بیشتری داشته باشد به تبع گران تر است.

در این روش پارچه با بازتاب تابش نور به شکل بسیار کوچک و با کمک لیزر برش داده می شود.

قطر این نقطه نوری دقیقه 0.25 میلی متر است و از قدرت بالایی برخوردار است. وقتی روی هر ماده ای منعکس شود، گرما در آن ماده ایجاد می کند و برش را با تبخیر انجام می دهد.

دستگاه برش پارچه

با جریان دادن گاز بی اثر به شکل جت و با جریان دادن گاز مواد خاکستر گرد و غبار از محل برش از تمایل به سوختن جلوگیری می کند.

در صورت برش لایه های بیشتر پارچه امکان برش “V” وجود دارد. به همین دلیل، این برای برش پارچه یک لایه مناسب است.

پارچه را می توان با سرعت بسیار بالایی برش داد که به معنی 13 متر در دقیقه است.

میزان برش توسط کامپیوتر کنترل می شود. در زیر مزایا این روش برش ذکر شده است.

مزایا

  • در سرعت بسیار بالا، این بدان معناست که می توان 13 متر در دقیقه قطع کرد.
  • از آنجا که سر برش توسط رایانه کنترل می شود، برش می تواند در امتداد خط صحیح انجام شود.
  • از آنجا که پارچه توسط اشعه نور بریده می شود، نیازی به تراشکاری برش نیست.

معایب

پارچه چند لایه را نمی توان به درستی برش داد.

در مورد پارچه های مصنوعی، ممکن است انتهای برش ذوب شود.

نصبت به برخی از روش های دیگر گران تر است.

برش توسط پلاسما

در این روش پارچه توسط شعله بسیار ظریف ناشی از جریان یافتن گاز آرگون در هر نازک بریده می شود.

پارچه را می توان در یک یا چند لایه برش داد.

اما برای برش پارچه تک لایه مناسب است. میزی که پارچه بر روی آن بریده می شود، سطح آن باید 85٪ سوراخ داشته باشد. هنوز تحقیقات در مورد این روش ادامه دارد.

برش توسط واتر جت

جت ظریف آب با سرعت بسیار بالا و با فشار بسیار زیاد از طریق دهانه نازل به پرواز در می آید.

فشار آب به طور کلی در 60،000 پوند بر اینچ مربع حفظ می شود.

اما برای افزایش یا کاهش ظرفیت برش، فشار نیز ممکن است بیشتر یا کمتر باشد. این جت آب مانند یک وسیله سخت و تیز عمل می کند که به کمک آن برش پارچه، پوست یا مواد پلاستیکی به راحتی انجام می شود.

مواد یا پارچه ای که برش خورده است، هر چه ضخامت لایه بیشتر باشد، کیفیت برش لایه های پایین نیز کمتر خواهد بود.

زیرا، جت به همان اندازه که در عمق لایه قرار دارد پیشرفت می کند، حرکت آن کاهش می یابد.

در نتیجه، برش لایه های پایین گسترده و ناعادلانه خواهد بود. به همین دلیل، در این روش پارچه که در ارتفاع بیشتری قرار دارد بریده نمی شود.

اگر جت آب از زیر پارچه ای که پارچه با آن بریده می شود از زیر پارچه نگه داشته نشود، میز نیز بریده می شود.

به همین دلیل، از یک گیرنده در زیر پارچه همزمان با جت آب در همان سرعت و در همان جهت استفاده می شود. آبی که برای ساخت جت آب استفاده می شود قبلاً فیلتر و دیونیزه می شود.

دستگاه برش پارچه با لیزر

دستگاه برش طاقه پارچه

همانطور که می دانید دیاموند کاتر ارائه دهنده برترین انواع دستگاه برش رول پارچه می باشد.

شما می تواند کلیه خدمات مربوط به دستگاه برش پارچه را در این مجموعه با بهترین خدمات و کیفیت انجام دهید.

وقتی تجارت کوچک نساجی شما مورد توجه قرار گیرد، بزرگتر می شود. فروش بیشتر و سفارشات بیشتر به معنای زمان برش و دوخت بیشتر در مغازه است.

شما وقت لازم برای روش های کند و ناکارآمدی برای ریختن و برش پارچه را ندارید – باید این کار را انجام دهید. وقت آن است که تولیدات خود را بالا ببرید.

قیچی های پارچه ای معمولی دیگر کار نمی کنند. خیلی کند، خیلی سخت، خیلی ناکارامد هستند.

استفاده از دستگاه برش پارچه به شما کمک زیادی به سرعت تولید شما می کند. بنابراین بهتر است تا با استفاده از دستگاه های مخصوص برش طاقه پارچه به فکر سرعت بخشیدن به کارهایتان باشید.

بخش برش در صنعت پوشاک بسیار مهم است. برای ساخت یک لباس کامل، برش لازم است.

تولید پارچه بدون فرآیند برش کاری آسان نیست. برش روشی است که قطعات پارچه را برای تولید پوشاک با کمک مارکر برش می دهد.

به طور معمول نشانگر بر روی لایه بالایی یک لایه قرار می گیرد (کشیده می شود، ردیابی می شود، اسپری می شود، قطع می شود، سنجاق می شود). برش مداوم پارچه وظیفه کامل ساخت لباس را بر عهده دارد.

انواع مختلف دستگاه برش پارچه

انواع مختلف دستگاه برش در تولید پوشاک استفاده می شود. از سال ها قبل برای برش پارچه از قیچی دستی استفاده می شود. اما پس از صنعتی شدن قیچی دستی برای برش لایه انبوه مناسب نیست. سپس دستگاه برش پارچه نیمه اتوماتیک آغاز شد. برای افزایش بهره وری در اتاق برش، از ماشین برش کاملاً اتوماتیک رایانه ای استفاده می شود.

با توجه به روند کار، دستگاه برش ممکن است در سه دسته طبقه بندی شود. مانند:

  • دستگاه برش دستی
  • دستگاه برش نیمه اتوماتیک
  • دستگاه برش کاملاً اتوماتیک

انواع دستگاه برش پارچه اتوماتیک

این نوع دستگاه های برش دقیق ترین برش ممکن را با سرعت بالا ارائه می دهد. برای تولید در مقیاس بزرگ مناسب است.

برای قرار دادن پارچه در طول برش، نیازی به مارکر نیست. این فناوری از مزیت بسیار دقیق و سریع بودن برخوردار است، اما هزینه آن به مراتب بیشتر از سایر روش های برش است.

دستگاه برش لیزری

در دستگاه برش لیزر، پارچه توسط پرتوی نور در یک نقطه بسیار ظریف و با استفاده از لیزر برش داده می شود.

پردازش برش لیزر به پردازش دقیق آن بستگی دارد، سریع تر، کار ساده، درجه بالایی از اتوماسیون به طور گسترده ای در صنعت چرم و پوشاک استفاده شده است. هد برش توسط به صورت کامپیوتری کنترل می شود.

دستگاه برش جت آب

دستگاه برش واتر جت ابزاری صنعتی است که می تواند با استفاده از یک جت آب بسیار فشار برش لایه پارچه را برش دهد.

یک جت آب بسیار ریز با سرعت بسیار بالا از نازل عبور داده می شود تا پارچه را برش دهید. فشار آب 60000 پوند بر اینچ مربع است. جت فشار بالا هنگام مواجه شدن با ماده ای که باید برش داده شود، الیاف را در اثر پاره شدن به عنوان یک ابزار جامد عمل می کند.

دستگاه برش Rib

این ها ماشین های تخصصی هستند که برای برش رول نوارها از پارچه های لوله ای بافتنی استفاده می شوند. صنعت پوشاک بافتنی از این دستگاه به طور گسترده استفاده می کند.

خرید دستگاه برش پارچه

برای خرید این نوع دستگاه ها لازم است تا فاکتور های متعددی را موردد بررسی قرار دهید. برخی از این فاکتور ها عبارت اند از:

1. اندازه

فضای کاری موجود اندازه دستگاه برش پارچه را تعیین می کند. یک دستگاه برش پارچه پایه حدود 10 اینچ است. هر اتاق یا فضای موجود نمی تواند برش پارچه های بزرگتر را در خود جای دهد. یک برش دستی پارچه برای یک فضای کاری نسبتا کوچک ایده آل خواهد بود. ماشین های بزرگ کامپیوتری برش پارچه نیاز به تنظیمات کارخانه ای دارند تا به خوبی جا بیفتند و فضایی برای اپراتورها و مواد پارچه باقی بگذارند. اندازه تیغه برای دستگاه برش نیز باید در نظر گرفته شود. برخی از دستگاه های پارچه برش اتوماتیک صنعتی دارای اندازه تیغه دستگاه تا 1000 میلی متر هستند.

2. دقت

هنگامی که دقت در برش پارچه به حداکثر می رسد، از عملیات برش مکرر جلوگیری می شود. به طور کلی، یک کاتر پارچه ایده آل می تواند به طور دقیق 1-6 لایه پارچه را برش دهد. استفاده از ماشین های برش پارچه های مختلف در صنعت نساجی و مد، کمال برش را افزایش داده و در عین حال زمان اصلاح را برای اندازه ها و سبک های نزدیک کاهش داده است. دقت بالاتر به معنای کاهش هدر رفت مواد در فرآیند برش است. این قابلیت به دلیل ظاهر جذاب محصولات نهایی، کیفیت پوشاک را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

3. هزینه

مانند سایر مشاغل و صنایع، در انتخاب تجهیزات مناسب برش پارچه، هزینه به همان اندازه مهم است. کیفیت یک پارچه برش قیمت آن را تعیین می کند. کیفیت به قابلیت ها و کارایی دستگاه مورد نظر نسبت داده می شود. به عنوان مثال، مدل های سطح مبتدی برش های پارچه لیزری حدود 5000 دلار آمریکا و برای نمونه های صنعتی پیشرفته قیمت دارند. برخی از کسب و کارها ماشین های الکتریکی را ترجیح می دهند، اما ممکن است آنها را نخرند. بنابراین، بر اساس نیازهای تولیدی خریداران، هنگام خرید تجهیزات برش پارچه باید به بودجه پایبند باشند. بودجه باید شامل قیمت خرید اولیه، هزینه لوازم جانبی و هزینه نگهداری بالقوه باشد.

4. سهولت استفاده

سهولت استفاده به اهداف برش پارچه خریدار و پیچیدگی دستگاه های برش پارچه گره خورده است. طراحان بالقوه به ماشین های برش ساده نیاز دارند زیرا یادگیری و استفاده از آنها آسان است. آن‌ها در عوض انتخاب ماشین‌های برش خود را با بهبود مجموعه مهارت‌های خود در تکنیک‌های مختلف برش پیش می‌برند. خریداران با تجربه در تولید پارچه و طراحی مد ممکن است به تجهیزات اولیه برش پارچه برخورد کنند. با این حال، آنها باید از تجهیزات برش پیشرفته تری برای لباس های خود استفاده کنند تا بتوانند سطوح بالای گردش کار را انجام دهند.

5. نرم افزار

تجهیزات ایده آل برش پارچه که احتمالاً نیازهای خریداران را برآورده می کند از نرم افزار پیشرفته استفاده می کند. این باعث می شود عملیات دستگاه بصری تر شود. نکته قابل توجه این است که نرم افزار مناسب خریداران را در بیشتر مراحل برش پارچه راهنمایی می کند. همچنین آنها را قادر می سازد در کمترین زمان به طرح های مورد نظر خود دست یابند. به عنوان مثال، برخی از ماشین های برش لیزری حرفه ای از فناوری طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) استفاده می کنند.

6. تایپ کنید

برندهای مختلف ممکن است انواع مختلفی از دستگاه های برش پارچه را تولید کنند. این ماشین ها عبارتند از Cricut Maker 3، Silhouette Cameo 4 و Sizzix Big Shot Plus. اکثر این ماشین ها در حالت دستی یا اتوماتیک عرضه می شوند. خریداران بر اساس بودجه خود می توانند مناسب ترین دستگاه را متناسب با خطوط تولید خود انتخاب کنند. با این وجود، مبتدیان باید به سراغ گزینه های دستی بروند زیرا استفاده از آنها راحت تر است. بعداً آنها از ماشین آلات پیچیده تری بر اساس سطح تولید خود استفاده خواهند کرد.

7. سرعت

سرعت دستگاه های برش پارچه در صورت برش فله در خط تولید حیاتی است. به طور متوسط، برش پارچه CNC با سرعت 80 متر در دقیقه با ارتفاع برش تا 8 سانتی متر کار می کند. آنها همچنین دارای محدوده در دسترس بودن عرض 1.6 تا 2.6 متر هستند. سرعت بالا و برش با لایه بالا به طور کلی بهره وری را بهبود می بخشد. خریداران باید بدانند که تولید انبوه نیاز به اتوماسیون دارد تا حجم زیادی از مواد پارچه را در فضا و زمان کمتری جابجا کند.

8. مواد قابل اجرا

دستگاه های برش پارچه می توانند انواع لباس ها را برش دهند. به طور کلی، پارچه های رایج عبارتند از پنبه، نمد، جین، توری، پشم گوسفند و ابریشم پلی استر. خریداران باید توجه داشته باشند که همه دستگاه های برش را نمی توان روی همه این مواد پارچه ای استفاده کرد. در نتیجه، آن‌ها باید ماشین‌ها را بر اساس پارچه‌هایی که با آن‌ها معامله می‌کنند انتخاب کنند. برای مثال، خریدارانی که قصد خرید منسوجات آلکانترا، اکریلیک، و پارچه‌های نرم را دارند، باید از دستگاه‌های لیزر برش پارچه استفاده کنند.

نتیجه

دستیابی به انتخاب مناسب تجهیزات برش پارچه برای خریداران بسیار چالش برانگیز است. با این حال، خریداران باید نیازهای خود را در هنگام سرمایه گذاری در برش پارچه در نظر بگیرند. صرف نظر از نوع دستگاه (دستی یا اتوماتیک)، برش‌های پارچه مزایای زیادی دارند، از جمله نتایج سریع ‌تر با دقت بهینه.

برای خرید بهترین انواع دستگاه برش پارچه با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۵۵۱۰۰۵۱۲ تماس بگیرید.